کار را که کرد آنکه تمام کرد

ساخت وبلاگ

 
نبایدهای انتخابات 15 اردیبهشت

خبرگزاری فارس:رقابت اصلی دردور دوم در اغلب حوزه ها، رقابت میان نامزدها و طیف های اصولگرا خواهدبود نه غیرآن. بنابراین نباید فراموش شود که این رقابت، رقابت درون گروهی است و نبایدبه تخریب، تنش و چالش میان جریان های اصولگرا منجر شود.
 


اردیبهشت روز برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم، همچون زمان برگزاری دیگر انتخابات کشور، سر خواهد رسید و مردم در پای صندوق های رأی انتخاب خود را اعلام خواهند کرد؛ اما مهم آن است که انتخابات به بهترین وضع موجود برگزار شود.

یکی از ملاحظات برای رسیدن به بهترین ها، توجه به نبایدهاست! این دور انتخاب از شرایط و ویژگی هایی برخوردار است که از دل آن نبایدهایی بیرون می آید که توجه به آن می تواند در شکل گیری انتخاباتی مطلوب موثر باشد.

1- اولین نکته آن است که این دور از انتخابات کم اهمیت جلوه نکند! چرا که این کم اهمیتی موجب کم توجهی شده و در نتیجه کار رها شده و فعالیت مناسبی برای برگزاری باشکوه آن صورت نخواهد گرفت. باید توجه داشت که تکلیف حداقل 65 کرسی مجلس که حدود 20 درصد آن خواهد بود در این مرحله مشخص می شود و این سطح از انتخاب تأثیر بسزایی در توانمندی مجلس آینده خواهد گذاشت.

ضمن آنکه باید توجه کرد که بخش عمده سرنوشت ترکیب مجلس آینده منوط به چگونگی انتخاب ملت در این دور است و رفتار انتخاباتی مردم در دور دوم، ترکیب مجلس آتی را مشخص خواهد کرد. ترکیبی که می تواند ثمرات بسزایی را برای آینده کشور به همراه داشته باشد.مخاطب این نباید انتخاباتی، هم مردم هستند و هم مسئولان، هم احزاب و گروه های سیاسی و هم شخصیت های تأثیرگذار و گروه های مرجع، هم رسانه های مکتوب و هم رسانه ملی!

مردم، احزاب و گروه های سیاسی، شخصیت ها و رسانه ها نباید انتخابات را پایان یافته قلمداد کنند و با عدم جنب وجوش و آمادگی برای رقابت انتخاباتی از شور انتخابات بکاهند و با بی توجهی، تنور انتخابات را سرد کنند.

2- دومین ملاحظه برای دور دوم انتخابات آن است که اغلب راه یافتگان به این مرحله، نامزدهای طیف های مختلف اصولگرا هستند که اکثریت ایشان به چارچوب تفکر اصولگرایی اعتقاد دارند؛ لذا جریان های رقیب به دلیل نداشتن فرصت موفقیت در دور دوم، انگیزه چندانی برای حضور در رقابت انتخاباتی 15 اردیبهشت ندارند. این مسئله، بخش عمده ای از مسئولیت برگزاری باشکوه انتخابات را بر دوش جریان اصولگرا قرار داده است، لذا جریان اصولگرا نباید از زیر سنگینی بار برگزاری این دور از انتخابات شانه خالی کند و ضروری است تمام توان خود را برای برگزاری پرشور انتخابات دور دوم به میدان آورد.

3- نکته دیگر آنکه رقابت اصلی در دور دوم در اغلب حوزه ها، رقابت میان نامزدها و طیف های اصولگرا خواهد بود نه میان اصولگرایان و غیراصولگرایان. این وضعیت، ملاحظاتی را برای جریان های اصولگرا و هواداران آن ایجاد می کند. از جمله آنکه نباید فراموش شود که این رقابت، رقابت درون گروهی است و نباید به تخریب، تنش و چالش میان جریان های اصولگرا منجر شود. هرچند تلاش ها برای رسیدن به وحدت در دور اول انتخابات به نتیجه نرسید و این تلاش ها در دور دوم نیز ناکام ماند و دو طیف اصلی جبهه متحد و جبهه پایداری برگزارکننده رقابت انتخاباتی دور دوم خواهند بود، اما نباید فراموش کرد که این تکثر و رقابت در سطح تاکتیکی(فروع) بوده نه در سطح راهبردی(اصول) و در صورت پیروزی هر یک از طرف های رقابت، در مجموع این گفتمان اصولگرایی است که بر قوه مقننه سایه خواهد گسترد.

4- یکی دیگر از نبایدهای ضروری این دور از انتخابات، فراموش نکردن ترفندهای دشمنان است. دشمنان خارجی و ایادی داخلی آن هرچند آنچنان ضربه مهلکی از ملت ایران در روز 12 اسفند خورده اند که هنوز مغموم و منفعل و حیران مانده اند، اما این بدان معنا نیست که برای انتخابات آتی برنامه ای ندارند.

مهم ترین برنامه دشمنان ملت، تلاش برای کم رنگ برگزار کردن انتخابات دور دوم است تا شاید بتوانند با فضاسازی تبلیغاتی، کمی از بزرگی حماسه 12 اسفند بکاهند! تلاش برای رو در رو قرار دادن طیف های اصولگرا و تبدیل رقابت انتخاباتی و به منازعه و درگیری و احیاناً خشنودی از ورود افرادی ناکارآمدتر به مجلس و جلوگیری از انتخاب اصلح، گوشه ای از این ترفندهاست که ملت و مسئولان بصیر جمهوری اسلامی ان شاءالله از شناخت این ترفندها غفلت نمی ورزند و با هوشیاری خود مانع تحقق آمال و آرزوهای خیالی دشمنان خواهند شد.
 

کانون فرهنگی جوانان انصار المهدی ...
ما را در سایت کانون فرهنگی جوانان انصار المهدی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جوانان انصار المهدی ansarolmahdi بازدید : 694 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 9:47